Matkoll

Nu har jag komponerat ihop en "diet" som jag tycker passar mig och som jag nu ska börja följa. Känner att jag vill ha en hälsosammare period och kombinera den med mer träning för att se om man faktiskt får några resultat. Syftet är att äta hälsosannare och må bättre genom att äta mindre kalorier än vad som förbrukas men utan att gå hungrig.

Tillåtet;
Grönsaker
Frukt
Kött
Kyckling
Fisk
Ägg
Bönor
Havregrynsgröt
Keso
Grönt te
Hemmalagad mat

Tillåtet till viss mån;
Nötter
Ris
Mjölk / 1 Glas/ dag

Bannlyst;
Pasta
Bröd
Spannmål ( förutom havregrynsgröten till frukost)
Potatis/ rotfrukter
Godis självklart
Kaffebröd/ alla sockerkällor
Snabbmat!

Frukosten;
Kommer oftast att bestå av havregrynsgröt med kanel, dock utan mjölken samt en kopp te

Lunch;
Mycket grönsaker samt en proteinkälla

Middag;
Samma som lunchen.

Mellanmålen är;
Äppelklyftor med kanel (måttlig komsumtion av kanel är mycket bra för kroppen och fungerar som insulinreglerare)
Frukt
måttliga proteinkällor såsom skinka
knäckemacka med keso/ost






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0