Veckoplaneringar

Jag har nu börjat förstå varför jag inte gillar att planera så mycket. För det första, jag har koll i huvudet och vet vad som ska göras men jag sitter inte längre var söndag och skriver ner precis allt vad som ska göras i detalj, varför? Jo på något sätt känns det dystert när man tex lägger allt för mycket tid på plugg och förstår att man inte har ett liv utanför skolan. För det andra blir jag besviken när jag inte hinner med allt jag planerat under en dag och blir deppig trots att jag ser till att få det gjort kommande dag, eller i tid för den delen. Sedan blir dagarna lite mer "fånga dagen aktigt" även om det är " Idag ska jag plugga svenska istället för engelska, wohoo här händer det grejer" attityden.  Jag avskyr nämligen att avvika från planeringar så jag gör dom inte men får allt gjort, livet blir inte lika slaviskt. Istället för matiktal och uppgifter tänker jag i vilka ämnen jag ska ägna mig åt och tankesättet -nu så tränar jag varannan dag så det klämmer vi in men om jag inte hinner den dagen jag tänkt från början kan jag skjuta upp det för det gör ingenting om ja lägger det en dag senare-. Ja exakt så är det! Men det är bara jag det..

pussochkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0